Čínska firma dosiahla úspech napriek tomu, že čelí stále väčším sankciám
Washingtonu, ktorý od spolupráce so spoločnosťou odrádza aj iné
krajiny. Ako uviedla firma Canalys, Huawei dodal v 2. štvrťroku 55,8
milióna smartfónov, zatiaľ čo Samsung 53,7 milióna. "Je to pozoruhodný
výsledok, s ktorým by ešte pred rokom veľa ľudí nepočítalo," povedal
analytik z firmy Canalys Ben Stanton. Ako však dodal, "nebyť nového
koronavírusu, nedošlo by k tomu".
Poukázal na to, že Čína sa z ochorenia COVID-19, ktorá sa začala šíriť v
krajine na začiatku roka, dostala relatívne rýchlo a Huawei v
súčasnosti viac než 70 % svojej produkcie smartfónov predáva na domácom
trhu. Naopak, Samsung má na obrovskom čínskom trhu malý podiel.
Svoje urobilo aj rozšírenie nového koronavírusu do ďalších krajín sveta.
Z tohto dôvodu klesol globálny predaj smartfónov juhokórejskej firmy
oproti 2. kvartálu minulého roka o vyše 30 %. Huawei zaznamenal v
medziročnom porovnaní pokles iba o 5 %. Predaj Samsungu ovplyvnili
problémy na jeho kľúčových trhoch - USA, Európe a Brazílii, ktoré nový
koronavírus zasiahol najmä v 2. štvrťroku.
O pokračovaní terajšieho úspechu Huawei pochybuje aj ďalší analytik
Canalys Mo Jia, ktorý poukázal na zahraničné dodávky čínskej firmy. Tie,
ako povedal, v 2. štvrťroku klesli medziročne takmer o tretinu a ani
sila čínskeho trhu "nebude stačiť na udržanie firmy Huawei na top
pozícii, keď sa svetová ekonomika začne zotavovať".